در اخبار

تهمینه میلانی، کارگردان سینمای اجتماعی که البته بیشتر او را با رویکردهای فمینیستی اش می شناسند، این روزها به سفارش بنیاد فارابی در حال نگارش فیلمنامه ای با موضوع سینمای کودک و نوجوان است، این فیلمنامه بر اساس داستانی از فریبا کلهر نوشته می شود و اقتباسی از یک کتاب موفق این نویسنده است. شاید برای خیلی ها عجیب باشد میلانی که طی سال های گذشته در سینمای اجتماعی فعال بوده، رفته سراغ سینمای کودک و نوجوان، اما مخاطبان پیگیر سینما و منتقدان به یاد دارند این کارگردان در ابتدای فعالیت های خود در ساخت فیلم هایی با موضوع کودک و نوجوان و فانتزی موفق بوده و سپس مسیر سینمای اجتماعی را پیش گرفته و بیشتر درگیر بررسی دغدغه های زنانه در سینما شده است. طبق گزارش بنیاد فارابی او برای نوشتن این فیلمنامه 204میلیون تومان دستمزد گرفته است.
میلانی درباره نگارش فیلمنامه تازه اش به رسانه ها گفته است: «این فیلمنامه را با اقتباس از کتاب «هوشمندان سیاره اوراک» در ژانر کودک و نوجوان می نویسم. این کتاب دارای داستانی جذاب و مطابق با سلیقه نوجوانان امروز جهان بوده و تصور می کنم ساخته شدن فیلمی از آن می تواند جانی تازه به فیلم های مناسب نوجوانان ببخشد.»
البته میلانی این نکته را هم بیان کرده که 20 سال پیش قصد داشته سریالی بر اساس همین داستان کلهر بسازد و فیلمنامه آن را هم در 32 قسمت نوشته است.

اما به دلایل مختلفی چون تغییر مدیریت ها در سیما فیلم که قرار بود تهیه کننده باشد، تولید آن به سرانجام نرسید و تا امروز در گوشه ای مانده.
به نظر می رسد میلانی این فیلمنامه را بازنویسی خواهد کرد تا هم به روز شده و هم از قالب یک فیلمنامه سریالی به فیلمنامه ای برای ساخت یک …

منبع خبر: سایت تی نیوز

یک نظر بدهید

Contact Us

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید