در اخبار

نام کتاب: قصه‌های یک دقیقه‌ای

نویسنده: فریبا کلهر

ناشر: آموت

کتاب قصه‌های یک دقیقه‌ای شامل ۱۳۰ قصه کوتاه است. نویسنده بیان می‌کند که قصه‌ها حاصل سفری است که به ژاپن داشته است. او نوشتن قصه‌های یک دقیقه‌ای را از سال ۱۳۷۸ شروع می‌کند و هدفش آن بوده که علاوه بر کوتاه‌نویسی، مخاطبان عام نیز داشته باشد و تمام اعضای خانواده از خواندن آنها لذت ببرند.

«دختر جوانی، گردنبندی از کلمه‌ها به گردن آویخته بود که همه از زیبایی‌اش، خیره مانده بودند. پسر جوانی، داشت با جمله‌های آشنا، برای همه ماهی می‌گرفت تا به دختر جوان برسانندش. مادری، نوزادش را با ترانه‌ها آرام می‌کرد و همه دست به چانه زده بودند و نگاهش می‌کردند. پیرمردی، دست کرده بود توی جعبه خاطرات و کلمه‌هایی را می‌گفت که برای همه جمع کرده بود.»

نثر داستان‌های کلهر ساده و روان است. ویژگی داستان‌هایش همانگونه که از نام کتاب نیز مشخص است کوتاهی قصه‌هاست. داستان‌ها اکثراً پایانی باز دارند و تصمیم‌گیری در مورد عاقبت شخصیت و قهرمان داستان بر عهده خواننده است که این موضوع باعث افزایش جذابیت داستان‌ها شده است.

داستان‌های آورده شده در کتاب اگر چه ظاهری کودکانه دارند اما تم اصلی آنها کودکانه نیست و بزرگ سالان نیز می‌توانند مخاطب داستان‌ها قرار گیرند.

از داستان‌هایی که در کتاب آورده شده می‌توان به «هیچ موشی برای هیچ دختری مناسب نیست، توری زیبا برای عروس خانوم، ای کاش کسی این تخته سنگ را نخورد، فیلی که مفهوم کوچک و بزرگ را نمی‌فهمد، هیچ موجودی به خری خر نیست و …» اشاره کرد. قصه‌های یک دقیقه‌ای فریبا کلهر نخسین بار توسط انتشارات حنانه در دوازده جلد به چاپ رسیده است.

مرجع وب سایت منو دلیار

یک نظر بدهید

Contact Us

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید