در اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه چهارجلدی «شایا خرگوشه» همان‌طور که از نامش پیداست درباره خرگوشی به نام شایا است. شایا مهربان و بامزه است و همه بچه‌ها دوستش دارند؛ چون شایا توانایی‌های مختلفی دارد. این مجموعه که جمله‌هایی روان، ساده و کوتاه دارد، با تصویرهایی رنگارنگ کامل می‌شود. «شایا خرگوشه» همراهی خوب برای آموزش مهارت‌های روزمره به خردسالان و طرح دغدغه‌های آنهاست.

این مجموعه اولین مجموعه مقوایی فریبا کلهر است که برای کودکان بالاتر از یک سال نوشته شده است. عنوان‌های چهار جلد عبارت‌اند از: «شایا می‌خندد»، «شایا غلت می‌زند»، «شایا پرستار می‌شود» و «شایا می‌تواند».

در «شایا می‌خندد» مخاطب خردسال یک روز از صبح تا شب با شایا همراه می‌شود و فعالیت‌های مختلفی مثل شستن صورت، مرتب کردن تخت و مسواک زدن را در فضایی امن و آرام مرور می‌کند.

در «شایا غلت می‌زند» مخاطب خردسال در داستانی طنزآمیز با شایا و دوستانش آشنا می‌شود که کاری جدید را تجربه می‌کند.

در «شایا پرستار می‌شود» نیز مخاطب خردسال با شغل‌های گوناگونی که شایا دوست دارد تجربه کند، آشنا می‌شود. شایا گاهی دوست دارد خلبان شود، گاهی بستنی‌فروش و گاهی دانشمند؛ اما پرستاری از خواهر کوچکش برای او همیشه دلپذیر است. و ادامه ماجرا… .

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«بعضی‌وقت‌ها شایا دوست دارد قایق‌ران شود.
بعضی‌وقت‌ها شایا دوست دارد نویسنده‌ی قصه‌های خنده‌دار شود.
بعضی‌وقت‌ها شایا دوست دارد دندان‌پزشک شود.».

انتشارات شهر قلم هر جلد از مجموعه چهارجلدی «شایا خرگوشه» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری ویدا کریمی را در ۱۲ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۶۵ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع خبر: صاحب خبران

یک نظر بدهید

Contact Us

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید