در اخبار

«هوشمندان سیاره ی اوراک» تجدیدچاپ شد/ تلاش دختری برای روشن کردن چراغ احساس
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، رمان نوجوان «هوشمندان سیاره‌ی اوراک» اثر فریبا کلهر در قطع رقعی منتشر شد.

فریبا کلهر سابقه‌ای طولانی در زمینه ادبیات کودک دارد و از او به دلیل داستان‌هایی که نوشته است به عنوان بانوی هزار قصه یاد می‌شود.

«هوشمندان سیاره ی اوراک» کتابی علمی تخیلی مناسب کودکان و نوجوانان است. اوراک سیاره‌ای نامرئی در نزدیکی زمین است که موجوداتی هوشمند در آن زندگی می‌کنند. این سیاره اگرچه از نظر علم و تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر از زمین است اما ساکنان آن هیچ احساسی ندارند. در حقیقت غم، غصه، شادی و خنده برایشان مفهومی ندارد و تنها هدفشان پیشرفت علمی سیاره‌شان است. صبا دختری مهربان است که در کنار خانواده‌اش به خوبی زندگی می‌کند تا اینکه آن‌ها برای تحقیقات او را می‌دزدند و به سیاره‌شان می‌برند. صبا که جلوه و نمادی از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی است، تلاش می‌کند که چراغ احساس را در درون این موجودات بی‌احساس روشن کند.

داستان‌های علمی و تخیلی در رشد فکری کودک و همچنین شکوفایی استعدادهایشان نقش بسزایی دارند. علاوه بر این، داستان روایتگر قدرت عشق و احساس است. این رمان کتابِ برگزیده سروش نوجوان نیز است.

علاقه‌مندان در این داستان تصویری ایرانی، زندگی ایرانی، خانواده‌ ایرانی پیدا می‌کنند و با ارتباط‌ها و پیوندهای میان مردم ایران با سه نسل ایرانی روبرو می‌شوند.

این کتاب قبلا در قطع وزیری کوتاه به صورت ۲ جلد مجزا و یک مجموعه‌ ۲ جلدی مجموعا با ۱۲ نوبت چاپ به تیراژ ۴۹۵۰۰ نسخه چاپ شده است و اکنون در قطع رقعی با صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید با قیمت ۵۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ این کتاب ‌علاوه بر مراجعه به کتاب فروشی‌های معتبر سراسر کشور، می‌توانند برای خرید اینترنتی آن به نشانی الکترونیکی www.ghadyani.org نشر قدیانی نیز مراجعه کنند. علاوه بر این با مطالعه اخبار درج شده در سایت این موسسه فرهنگی از تازه‌های نشر آن نیز با خبر خواهند شد.

منبع خبر: خبرگزاری صبا

یک نظر بدهید

Contact Us

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید